logo z cieniem 2

DSC 0006

W tym roku obchodzimy 100-ną rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości. W związku z tym uczniowie naszej Szkoły postanowili pod kierunkiem nauczyciela języka angielskiego przygotować gazetkę w języku angielskim, która uczci ten wyjątkowy dzień . Podczas pracy nad nią uczniowie utrwalali wiadomości z historii związane z tym wydarzeniem oraz umiejętności językowe: pisanie i czytanie.

DSC 0004

W roku szkolnym 2018/2019 uczniowie naszej Szkoły będą kontynuować rozpoczęty w ubiegłym roku projekt „My school, my Town”. Projekt jest realizowany we współpracy ze szkołą partnerską z Hiszpanii oraz innymi szkołami, które dołączyły do nas: z Grecji, Wielkiej Brytanii, Turcji, Słowacji i Rumunii. Kolejne tematy w projekcie, które będą prezentowane to: nasze miasto, wydarzenia: Dni Makowa, Tydzień Kultury Beskidzkiej, Dzień Niepodległości, Boże Narodzenie oraz Wielkanoc. We wrześniu powstały prezentacje o Makowie Podhalańskim, a obecnie w trakcie powstawania są prezentacje dotyczące Dni Makowa, Tygodnia Kultury Beskidzkiej oraz Dnia
Niepodległości. Projekt zakończy się w kwietniu. W związku z tymi działaniami powstała również gazetka na korytarzu szkolnym.

screen2

W marcu b.r. Zespół Szkół w Makowie Podhalańskim przystąpił do programu eTwinning, gromadzącego szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko), współpracujące ze sobą za pomocą mediów elektronicznych (eTwinning to również doskonalenie zawodowe nauczycieli). Program ten zgromadził już niemal 400 tysięcy nauczycieli ze 160 tysięcy szkół, którzy łącznie pracują przy ponad 50 tysiącach różnorodnych projektów rocznie.
W ramach tegoż programu nasza szkoła realizuje anglojęzyczny projekt p.n. „My school, my town”, który został przygotowany na rok współpracy pomiędzy naszą szkołą, a szkołą partnerską znajdującą się w hiszpańskiej Katalonii. W projekcie będą brać udział uczniowie z klas V i VI z naszej szkoły oraz uczniowie z klas V ze szkoły partnerskiej. Do realizacji projektu zostały zaproszone również szkoły z Rumunii i Turcji. Celem projektu jest wymiana informacji dotyczących uczniów (zapoznanie się), ich szkół (organizacji pracy), miast i regionów, a także ważnych wydarzeń mających miejsce na terenach objętych realizacją projektu. W rezultacie projekt ten usprawni umiejętność jego uczestników w zakresie posługiwania się językiem angielskim oraz umiejętności w zakresie TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne).

 

Katrzyna Melzer

P3220038

Minął rok od rozpoczęcia realizacji w Zespole Szkół w Makowie Podhalańskim innowacyjnego projektu czytelniczego „Read On”. Poprzez zachęcanie dzieci do czytania oraz kształtowanie nawyku czytania dla przyjemności rozwijał on kompetencje językowe i czytelnicze uczniów. Główną techniką czytania w tym projekcie było czytanie ekstensywne, w którym uczeń konfrontowany jest z dużą ilością stosunkowo łatwego tekstu. Jest to jedna z najbardziej pomijanych i niedocenianych metod nauki języka obcego.
Realizacja projektu przyniosła jego uczestnikom wiele ciekawych doznań – dzieci czytały książki, dzieląc się później spostrzeżeniami między sobą, do ciekawych książek tworzyły plakaty, komiksy, które prezentowane były na gazetce szkolnej. Najbardziej ekscytującym zadaniem dla dzieci okazało się przygotowanie oraz realizacja inscenizacji ulubionej książki, która została uwieńczona w postaci zdjęć oraz filmu video. Podczas nagrywania uczniowie wspaniale się bawili, a efekt końcowy tak się im spodobał, że postanowiły zinscenizować kolejną wybraną książkę.

 

 

Katarzyna Melzer

Grudzień 2018
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31