logo z cieniem 2

 

IMG 3248

Dnia 29.05.2019 r. uczniowie kl. II a i b w ramach projektu „Doświadczamy nauki” odwiedzili Gospodarstwo Agroturystyczno – Edukacyjne „Zwierzyniec – Kopytkowo” w Izdebniku.
Na początku dzieci zobaczyły zwierzęta hodowlane w mini zoo. Były tam między innymi: sarny, króliki, świnki, osiołek, kury, emu, lamy. Podczas zwiedzania dzieci mogły karmić niektóre zwierzęta, a także je pogłaskać. Czyniły to z radością i bez obaw.
Miały również okazję zobaczyć z bliska pracę pszczelarza oraz posłuchać ciekawych historii o życiu pszczół. Pszczelarz wyjmował ramki z ula i po odpowiednim przygotowaniu umieszczał je w miodarce, aby pozyskać miód. Uczniowie skosztowali złocistego przysmaku, niektórzy dostali nawet dokładkę. Z tego byli najbardziej zadowoleni. Miód bardzo wszystkim smakował.
Po powrocie z wycieczki dzieci rysowały lub lepiły z plasteliny swoje ulubione zwierzątka.

„Walka robotów”, czyli relacje uczniów z wycieczki do Krakowskiego Parku Technologicznego w Krakowie w ramach projektu „Doświadczamy nauki”

3 kwietnia 2019 r. wybraliśmy się do Krakowskiego Parku Technologicznego. Kiedy weszliśmy do odpowiedniej sali, rozdzieliliśmy się na grupy trzyosobowe i pan prowadzący rozpoczął z nami zajęcia z programowania robotów. Potem budowaliśmy roboty, a następnie dodawaliśmy stworzoną przez nas broń do walki. Emocje bardzo rosły, gdy wszyscy przygotowywali się do bitwy. Niestety, robot naszej drużyny nie wygrał, ale świetnie się bawiłam.

uczennica kl.4 a

W ramach zajęć projektu unijnego pojechaliśmy na wycieczkę do Krakowskiego Parku Technologicznego. Zajęcia prowadził pan Kamil, który w zrozumiały i zabawny sposób tłumaczył programowanie klocków Lego. Najbardziej zainteresowała mnie walka robotów, podczas której robot naszej drużyny został zniszczony. Według mnie to była najciekawsza wycieczka z projektu.

uczennica kl.4 a

Bardzo podobały mi się warsztaty, na których byliśmy w Krakowie. Uczyliśmy się programować. Podłączaliśmy kablem robota do komputera, a kiedy nasz robot został uruchomiony, to za pomocą aplikacji mogliśmy nim kierować. Z pudełka wyciągnęliśmy klocki, których użyliśmy do wykonania broni. Na koniec nasze roboty walczyły między sobą. Wszystko rozumieliśmy dzięki Panu, który prowadził zajęcia i wszystko nam tłumaczył.

uczennica kl.4 a

Bardzo podobała mi się wycieczka do Krakowskiego Parku Technologicznego, bo była bardzo ciekawa i ekscytująca. Podczas zajęć składaliśmy roboty Lego i je programowaliśmy. Program był bardzo trudny i uczyliśmy się to robić krok po kroku. Nasz robot wykonywał różne rozkazy, które ułożyliśmy w programie w komputerze. Musieliśmy myśleć, jak ułożyć program tak, by nasz robot poprawnie przejechał wytyczoną trasę. Ogółem wycieczka bardzo mi się podobała i chciałabym pojechać jeszcze raz.

uczeń kl. 4a

Wycieczka naszej klasy do Krakowskiego Parku Technologicznego bardzo mi się podobała. Było do doświadczenie przyjemne i pożyteczne. Dowiedziałam się, jak programować roboty. Z pomocą doświadczonych osób sami mogliśmy się zetknąć z budową różnych mechanizmów. Dowiedziałam się też, że roboty mają zastosowanie w życiu codziennym. Gdybym mogła, pojechałabym na taką wycieczkę jeszcze raz.

uczennica kl.4 a

Od razu po przyjeździe do Krakowa byłem ciekawy, co na nas czeka w tym Parku Technologicznym. Kiedy weszliśmy do budynku, zdziwiłem się, bo na suficie wisiała ogromna liczba żarówek. Po chwili przerwy poszliśmy do sali, gdzie były stanowiska z komputerami i klocki. Zaczęliśmy programować, a na sam koniec była walka robotów i chyba to podobało mi się najbardziej.

uczeń kl. 4a

Wczorajsze warsztaty były bardzo ciekawe i pouczające. Naszym zadaniem było zbudowanie robota, a następnie zaprogramowanie go, aby mógł spełnić polecone zadania. Mogło to być możliwe dzięki specjalnej aplikacji. Przy użyciu komputera napisaliśmy listę instrukcji, czyli program, który przesłaliśmy do naszego robota. Najwięcej radości i satysfakcji sprawiło nam obserwowanie zaprogramowanych przez nas robotów, które walczyły ze sobą.

uczennica kl.4 a

Wyjazd do Krakowa był bardzo ciekawy. Dowiedziałem się, co to jest technologia działania robotów zbudowanych z klocków Lego. Przewodnik pozwolił nam uruchamiać roboty, które walczyły ze sobą, Miały wbudowane układy scalone i silniczki. Była to dla mnie bardzo interesująca lekcja.

uczeń kl. 4a

W środę 3 kwietnia pojechaliśmy z naszą Panią do Parku Technologicznego w Krakowie. Bardzo ciekawą i interesującą lekcją było programowanie robotów Lego. Klasa została podzielona na trzyosobowe grupy. Każda z nich miała jeden laptop i zestaw klocków. Podczas zajęć nauczyliśmy się programowania i przesyłania programu do kostki głównej. Na koniec zajęć mogliśmy walczyć swoimi robotami.

uczeń kl. 4a

Dnia 04.04. 2019 r. uczniowie klasy II a i II b pojechali do ogrodu zoologicznego w Krakowie w ramach projektu „Doświadczamy nauki“. Była piękna słoneczna pogoda, pod opieką pani przewodnik dzieci obserwowały dzikie zwierzęta w klatkach i na wybiegach. Z wielkim zainteresowaniem słuchały ciekawostek dotyczących różnych gatunków ssaków, ptaków, gadów oraz płazów. Największe emocje wzbudziły małpy i wielkie ssaki, czyli słonie, żyrafy oraz groźne koty, takie jak lwy i tygrysy. W mini zoo miały okazję karmić zwierzęta dając im do jedzenia marchewkę, która okazała się ich przysmakiem. Od pani przewodnik dowiedziały się, jak zwierzęta przystosowały się do życia w różnych środowiskach. Po wyjściu z zoo mogły zakupić różne pamiątki co sprawiło im ogromną radość. Bardzo zadowolone wróciły z wycieczki.

Po powrocie do szkoły lepiły z plasteliny zwierzęta zaobserwowane w pięknym ogrodzie, projektowały i budowały z klocków ogród zoologiczny, projektowały zoo na papierze wykonując ilustracje nt.” Jak wyobrażam sobie swoje własne małe zoo.”

20190410 115731

10 kwietnia 2019 r. uczniowie klasy IV d brali udział w wycieczce do Parku Technologicznego w Krakowie zorganizowanej w ramach projektu unijnego „Doświadczamy nauki”.
Warsztaty rozpoczęły się o godzinie 9.00 i trwały 3 godziny. Uczniowie zostali podzieleni na 3-, 4-osobowe grupy. Każda grupa otrzymała laptop oraz zestaw klocków Lego. Zadanie polegało na skonstruowaniu robota oraz stworzeniu programu, za pomocą którego można wprawić go w ruch. Dzieci pod okiem prowadzącego modyfikowały programy, rozbudowywały swoje roboty, dodając różne czujniki, itp. Na zakończenie zajęć odbyła się walka robotów, która sprawiła uczniom ogromną radość.
W czasie warsztatów uczniowie zdobyli nową wiedzę i umiejętności. Wrócili z wycieczki bardzo zadowoleni.


Wychowawca kl. IVd

W dniu 5 kwietnia 2019r. uczniowie klasy VIb wzięli udział w wycieczce do Krakowa w ramach projektu unijnego „Doświadczamy nauki” realizowanego przez naszą szkołę. W Krakowskim Parku Technologicznym uczyli się budować i programować roboty. Warsztaty rozpoczęły się od pogadanki na temat programowania i zastosowania robotów w różnych dziedzinach życia. Kolejno uczniowie zostali podzieleni na grupy, w 2-3 osobowych zespołach budowali i programowali roboty. W miarę trwania warsztatów uczniowie na różne sposoby modyfikowali program, ale również ciągle rozbudowywali swoje roboty dołączając do nich m.in. różne czujniki. Efektem końcowym warsztatów były, budzące ogromne emocje, walki stworzonych przez grupy robotów.


Agnieszka Szuber

100 3167

26 marca 2019 r. w ramach projektu „Doświadczamy Nauki” odbył się Wielki Quiz Matematyczny dla uczniów klas piątych.
W ramach współzawodnictwa uczniowie rozwiązywali krzyżówki samodzielnie wykonane na wcześniejszych zajęciach. Poziom trudności był zróżnicowany. Pytania dotyczyły pojęć matematycznych zarówno z podstawy programowej, jak i spoza niej.
Uczestnicy usiłowali w grupach znaleźć drogę w labiryntach matematycznych, pokonując zawiłe kombinacje i możliwości rozwiązań. Zawodnicy zmierzyli się z wyrażeniami arytmetycznymi , których wyniki uzależnione były od kolejności wykonywania działań i generowały gamę kolorów użytych do wykonania obrazków matematycznych.
Prace uczestników quizu zostały udostępnione uczniom innych klas w formie wystawy na szkolnym korytarzu.

Sylwia Jasiewicz

12


W dniu 22 lutego br. uczniowie klasy 5d pojechali na wycieczkę na Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UJ w Krakowie w ramach projektu „Doświadczamy nauki”. Celem warsztatów było kształtowanie kompetencji matematycznych oraz naukowo-technicznych w ramach przedmiotów matematyka, fizyka oraz przedmiotów przyrodniczych z wyższego poziomu ich opanowania, tj. umiejętności oraz postaw, nabywanie umiejętności rozwiązywania problemów oraz rozwijanie myślenia praktycznego i abstrakcyjnego, rozwijanie umiejętności współpracy z innymi, ćwiczenie skupiania uwagi i cierpliwego poszukiwania właściwej drogi. Uczniowie brali udział w trzech warsztatach: „Tajemnicze 3D”, „Chemik na tropie składników pokarmowych” oraz „Zmysł równowagi”. W czasie tych zajęć bawili się w chemików, którzy szukają składników pokarmowych, badali zmysł równowagi używając do tego własnych ciał, ale też pustych puszek po Coca-Coli, oglądali również zdjęcia w 3D przy pomocy specjalnych okularów. Poznali na czym polega tworzenie filmów w 3D metodą stereoskopową oraz polaryzacyjną. Praca projektowo-laboratoryjna, demonstracyjna i pokazowa sprawiła im wiele radości i pozwoliła na bezpośrednią obserwację zachodzących w świecie zjawisk. Wiedza, którą zdobyli na tych zajęciach na pewno przyda się im w czasie kolejnych lekcji i zajęć projektowych.

Rafał Pacek

 IMG 20190220 123255

„Świat kolorów, kolorowy wszechświat”, „Tajemnicze 3D” oraz „Fizyka w wesołym miasteczku, czyli o sile bezwładności” to tematy naszych zajęć na UJ w Krakowie. W czasie tych warsztatów, podzieleni na grupy dla lepszego komfortu pracy, wykonywaliśmy mnóstwo ciekawych eksperymentów, np.: chromatografię barwnika w pisaku przy użyciu wody i bibułki filtracyjnej, zbliżanie dwóch ołówków przy widzeniu obuocznym i przy jednym oku zasłoniętym, wyszukiwanie plamki ślepej w oku, wyciąganie kartki papieru spod butelki, kręcenie wiaderkiem ze szklanką wypełnioną wodą o 3600 i wiele innych. Na zajęciach o trójwymiarze oglądaliśmy zdjęcia w 3D przy pomocy specjalnych okularów. Poznaliśmy na czym polega tworzenie filmów w 3D metodą stereoskopową oraz polaryzacyjną.
Praca projektowo-laboratoryjna, demonstracyjna i pokazowa sprawiła nam wiele frajdy i pozwoliła na bezpośrednią obserwację zachodzących w świecie zjawisk. Chętnie będziemy do tej wycieczki wracać, a zdobyta w tak niecodzienny sposób wiedza na długo pozostanie w naszej pamięci. Naszą przygodę z tym niezwykłym światem fizyki omówimy na lekcjach wychowawczych i pochwalimy się zdjęciami na stronie internatowej szkoły.

W niedzielę 24. lutego 2019 r. w Zespole Szkół w Makowie Podhalańskim odbyły się Ostatki Szkolne zorganizowane przez Radę Rodziców i Dyrekcję Szkoły. Podczas imprezy uczniowie „Klubu Małego Chemika”wykonywali ciekawe doświadczenia i demonstrowali swoje dzieła, które powstały w ramach projektu unijnego „Doświadczamy nauki”.
Prezentowano też prace wykonane przez uczniów – roboty z klocków „LEGO WeDo2.0”.

UJ zdjęcie

W dniu 21.02.2019r. klasa Vc z naszej szkoły pojechała na Uniwersytet Jagielloński w Krakowie na Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej na warsztaty w ramach projektu „Doświadczamy nauki”. Celem tych warsztatów było kształtowanie kompetencji matematycznych oraz naukowo-technicznych w ramach przedmiotów matematyka, fizyka oraz przedmiotów przyrodniczych z wyższego poziomu ich opanowania, tj. umiejętności oraz postaw, nabywanie umiejętności rozwiązywania problemów oraz rozwijanie myślenia praktycznego i abstrakcyjnego, rozwijanie umiejętności współpracy z innymi, ćwiczenie skupiania uwagi i cierpliwego poszukiwania właściwej drogi. Tematami warsztatów były: „Świat kolorów, kolorowy wszechświat”, „Tajemnicze 3D” oraz „Fizyka w wesołym miasteczku, czyli o sile bezwładności”. Podczas zajęć dzieci wykonywały mnóstwo ciekawych eksperymentów, np.: chromatografię barwnika w pisaku przy użyciu wody i bibułki filtracyjnej, zbliżanie dwóch ołówków przy widzeniu obuocznym i przy jednym oku zasłoniętym, wyszukiwanie plamki ślepej w oku, wyciąganie kartki papieru spod butelki, kręcenie wiaderkiem ze szklanką wypełnioną wodą o 3600 i wiele innych. Na zajęciach o trójwymiarze uczniowie oglądali zdjęcia w 3D przy pomocy specjalnych okularów a także poznali na czym polega tworzenie filmów w 3D metodą stereoskopową oraz polaryzacyjną.
Naszym zdaniem była to jedna z lepszych wycieczek, ponieważ przez zabawę otrzymaliśmy sporą dawkę wiedzy, którą na pewno wykorzystamy na lekcjach matematyki, biologii, przyrody, a także omówimy ją i podsumujemy na zajęciach z wychowawcą.


Katarzyna Melzer

19 lutego cała klasa VIb brała udział w warsztatach, w ramach projektu „Doświadczamy nauki”, na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej. Zostaliśmy tam podzieleni na dwa zespoły. Każda grupa uczestniczyła w trzech warsztatach. Tematami zajęć były: „Świat kolorów, kolorowy wszechświat”, „Tajemnicze 3D” oraz „Fizyka w wesołym miasteczku, czyli o sile bezwładności”. Podczas zajęć wykonywaliśmy mnóstwo ciekawych eksperymentów, np.: chromatografię barwnika w pisaku przy użyciu wody i bibułki filtracyjnej, zbliżanie dwóch ołówków przy widzeniu obuocznym i przy jednym oku zasłoniętym, wyszukiwanie plamki ślepej w oku, wyciąganie kartki papieru spod butelki, kręcenie wiaderkiem ze szklanką wypełnioną wodą o 3600 i wiele innych. Na zajęciach o trójwymiarze oglądaliśmy zdjęcia w 3D przy pomocy specjalnych okularów, a także poznaliśmy na czym polega tworzenie filmów w 3D metodą stereoskopową oraz polaryzacyjną. Dzięki temu wyjazdowi poszerzyliśmy naszą wiedzę - świetnie się bawiąc. Poznaliśmy kolory światła, tajemnice technologii 3D, przeprowadziliśmy ciekawe eksperymenty, obserwowaliśmy bezwładność przedmiotów, a tę wiedzę z pewnością wykorzystamy na zajęciach szkolnych i nie tylko.

Uczestnicy

Czerwiec 2019
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30