tel./fax.: (033) 877-16-16
A A A

european christmas treeOd listopada rozpoczynamy nowy projekt p.t. "European Christmas Tree" - uczniowie klas trzecich, piątych i szóstych będą tworzyć kartki z życzeniami świątecznymi, które później wyślemy. W grudniu powinny do naszej szkoły dotrzeć kartki od partnerów naszego projektu. Nie możemy się już doczekać.

Działania w projekcie "Our Tree of Wishes" wykonane we wrześniu i październiku to przedstawianie się w aplikacji Voki, zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z internetu, tworzenie logo w Canva lub innych aplikacjach, głosowanie na najlepsze logo oraz wypełnienie ankiety dotyczącej projektu.

 

collagemaker 2019102281128946

CollageMaker 20190927 154154875

collagemaker 201910221359706

collagemaker 201910613515420

collagemaker 2019102281128946

 

 

IMG 20191011 074457

Code Week 2019 to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa „ścigają się” w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Akcja co roku organizowana jest na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem.
Zagadnienie nauki programowania z roku na rok przybiera na sile ze względu na rosnące potrzeby rynku pracy i walory edukacyjne, takie jak rozwój umiejętności analitycznego i logicznego myślenia. To świetna okazja, by zacząć zabawę z grami logicznymi, prostą grafiką komputerową czy robotyką. Idea jest prosta – każdy, kto chce się włączyć, może zorganizować własne wydarzenie i je zarejestrować. Tak też zrobiła nasza szkoła - wzięła udział w akcji, która rozpoczęła się 5 października a zakończyła 20 października. Zarejestrowane zostały wydarzenia rozwijające umiejętności kodowania, rozumienia tekstu słuchanego w języku angielskim (filmy wprowadzające), tekstu czytanego w języku angielskim (polecenia i instrukcje na kolejnych poziomach) oraz dające szansę na rozbudowę leksyki z zakresu pojęć związanych z komputerami, kodowaniem i programowaniem. Lekcje przeprowadzone w ten sposób dały uczniom klas trzecich, piątych, szóstych, siódmych i ósmych przedsmak tego, czym jest kodowanie. Na lekcjach wykorzystane zostały samouczki Minecrafta – Hour of code: Voyage Aquatic oraz Minecraft Adventurer. W klasach trzecich oraz piątych przeprowadzone zostały lekcje promujące kodowanie offline, przygotowano obrazki, na których zakodowano wyrazy w języku angielskim bądź obrazy. Uczniowie klas starszych i młodszych biorąc udział w akcji, świetnie się bawili.

etwinning 

Nowy rok szkolny to nowe wyzwania. Dla uczniów naszej szkoły przygotowane zostały trzy projekty międzynarodowe.
Pierwszy z nich przeznaczony jest dla uczniów klas trzecich. Nosi tytuł „Taste of Europe” i będzie trwał od października do grudnia. Uczniowie poszerzą swoje słownictwo dotyczące jedzenia, stworzą grę, przedstawią tradycyjne potrawy polskie, poznają tradycje i zwyczaje oraz potrawy z innych krajów. W grudniu uczniowie stworzą pocztówki świąteczne, a następnie wyślą je do swoich kolegów z Irlandii, Czech oraz Słowacji.
Kolejnym projektem zakładającym współpracę uczniów klas starszych jest projekt pt. „ Our Tree of Wishes” realizowany od września do stycznia. Będzie miał na celu stworzenie drzewa z życzeniami, na którym zawisną życzenia naszych uczniów oraz życzenia ich kolegów z innego kraju. Nasza praca weźmie udział w konkursie. Poza tym będziemy tworzyć gry, ebooki, plakaty, itp. Wszystko to wpłynie na rozwój umiejętności językowych, cyfrowych, komunikacyjnych, społecznych oraz z zakresu przedsiębiorczości, a także pozwoli rozwijać kreatywność, samodzielność oraz innowacyjność uczniów.
„Motion your Imagination” to trzeci projekt dla uczniów klas starszych, celem którego będzie zachęcenie uczniów do nauki języka angielskiego, rozwój umiejętności językowych, informacyjno-komunikacyjnych, rozwój kreatywności oraz otwartości na inne kraje, tradycje i kultury. Projekt ten będzie trwał osiem miesięcy, uczniowie z dwunastu krajów Europy stworzą animacje oraz filmy, które wykorzystamy na zajęciach języka angielskiego.
Mam nadzieję, że te projekty zaspokoją potrzeby naszych uczniów, co sprawi, że będą się oni świetnie bawić, jednocześnie doskonaląc język angielski oraz swoje umiejętności informacyjno-komunikacyjne.


Katarzyna Melzer


kamila Moment
W ubiegłym roku szkolnym od maja do czerwca uczniowie klas VIA i VIIA naszej szkoły wzięli udział w projekcie pt. „To Declaim or Not To Declaim” realizowanym przy współpracy z inną szkołą z Polski oraz ze szkołą z Irlandii Północnej. Polegał on na poznaniu życia i twórczości trzech poetów: E.A. Poe’a, R. Kipling’a oraz M. Angelou, opracowaniu quizu, przygotowaniu prezentacji na temat wybranego poety oraz zorganizowaniu wieczorku poetyckiego.
Celem tego projektu było rozwinięcie umiejętności językowych, cyfrowych, komunikacyjnych, poznanie poetów oraz poezji angielskiej oraz amerykańskiej, rozwój kreatywności, a także otwartości na inne kraje, ich tradycje oraz kulturę.


Katarzyna Melzer

 

ql1Zespół Szkół w Makowie Podhalańskim może pochwalić się kolejnym sukcesem - Krajową Odznaką Jakości przyznaną 05.08.2019r. przez Fundusz Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie za projekt pt. „My Digital classroom” realizowany na platformie eTwinning przez wybranych uczniów klas: Va, VIIa i VIIc pod opieką nauczyciela języka angielskiego.

Projekt trwał pół roku: od stycznia do czerwca 2019. Brali w nim udział nauczyciele wraz z uczniami z różnych krajów: Turcji, Rumunii, Bułgarii, Włoch, Portugalii, Północnej Macedonii oraz Słowenii. Zakładał on przede wszystkim rozwój kompetencji językowych, cyfrowych, społecznych oraz z zakresu przedsiębiorczości i komunikacji. Uczniowie dowiedzieli się, jak korzystać z takich narzędzi jak: Voki, Canva, Story Jumper, Book Creator, Kahoot, LearningApps, Google forms oraz Padleta. W efekcie rozwinęli swoje umiejętności językowe, informatyczne, nauczyli się, jak bezpiecznie korzystać z Internetu, jak komunikować się w języku angielskim, poznali nowe kraje, ich tradycje i kultury. Efekty pracy, takie jak: gry, plakaty, zakładki, ebooki zostały udokumentowane w postaci zdjęć oraz filmów i zamieszczone na platformie TwinSpace.
Projekt okazał się „strzałem w dziesiątkę”. Uczniowie byli nim zafascynowani, dlatego w przyszłym roku szkolnym czekają na nich aż trzy nowe projekty, w których będą mogli wykazać się swoją wiedzą z różnych dziedzin oraz wykorzystać i rozwinąć swoje umiejętności językowe i informacyjno-komunikacyjne.

Katarzyna Melzer

 


 

kasia

„Developing key competences through Project-based learning” – to warsztaty doskonalenia zawodowego z cyklu Future Classroom Lab organizowane przez European Schoolnet w Brukseli w dniach 25-27 marca 2019 roku przeznaczone dla doświadczonych w eTwinning nauczycieli. Na warsztaty zakwalifikowało się 26 uczestników z ośmiu krajów: Austrii, Włoch, Irlandii, Cypru, Malty, Słowacji, Czech oraz Polski (pięć osób). Szkołę Podstawową nr 1 w Makowie Podhalańskim reprezentował nauczyciel języka angielskiego Pani Katarzyna Melzer aktywnie działająca w projektach eTwinning. Na warsztatach poruszona została kwestia kompetencji kluczowych i sposobu ich rozwijania poprzez wykorzystanie metody projektu (Project–based learning - PBL). Wspólne radzenie sobie w trudnych sytuacjach i rozwiązywanie problemów jest obecnie bardzo wartościową umiejętnością we wszystkich dziedzinach życia. PBL to tworzenie projektów, czyli wykorzystanie talentów uczniów, ich krytycznego myślenia, umiejętności współpracy w grupie, kreatywności i umiejętności planowania. Podczas warsztatów uczestnicy nauczyli się, jakie są kluczowe elementy dobrego projektu i jakie narzędzia i strategie mogą pomóc nauczycielom w dążeniu do osiągnięcia zamierzonego celu.


Katarzyna Melzer

koduj

W związku z nadchodzącą wiosną i organizowaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej II edycją Dnia Nowych Technologii w Edukacji Szkoła Podstawowa w Makowie Podhalańskim wzięła udział w akcji „Zakodujmy wiosnę z eTwinning”. Uczniowie klas piątych i siódmych postanowili zakodować wiosenne kolory, rośliny, budzącą się przyrodę, pierwszy dzień wiosny, wirtualne topienie marzanny oraz sadzenie roślinek. Wykorzystali do tego celu interpretowany wizualny język programowania - Scratch. Dzieci świetnie się przy tym bawiły a rezultaty zostały umieszczone na grupowym Padlecie znajdującym się w grupie eTwinning Live – Programowanie eTwinning. Dla wszystkich przygotowane zostały certyfikaty uczestnictwa, a dla trzech szkół za najlepsze pomysły - gadżety eTwinning.


Katarzyna Melzer