tel./fax.: (033) 877-16-16

etwinning 

Nowy rok szkolny to nowe wyzwania. Dla uczniów naszej szkoły przygotowane zostały trzy projekty międzynarodowe.
Pierwszy z nich przeznaczony jest dla uczniów klas trzecich. Nosi tytuł „Taste of Europe” i będzie trwał od października do grudnia. Uczniowie poszerzą swoje słownictwo dotyczące jedzenia, stworzą grę, przedstawią tradycyjne potrawy polskie, poznają tradycje i zwyczaje oraz potrawy z innych krajów. W grudniu uczniowie stworzą pocztówki świąteczne, a następnie wyślą je do swoich kolegów z Irlandii, Czech oraz Słowacji.
Kolejnym projektem zakładającym współpracę uczniów klas starszych jest projekt pt. „ Our Tree of Wishes” realizowany od września do stycznia. Będzie miał na celu stworzenie drzewa z życzeniami, na którym zawisną życzenia naszych uczniów oraz życzenia ich kolegów z innego kraju. Nasza praca weźmie udział w konkursie. Poza tym będziemy tworzyć gry, ebooki, plakaty, itp. Wszystko to wpłynie na rozwój umiejętności językowych, cyfrowych, komunikacyjnych, społecznych oraz z zakresu przedsiębiorczości, a także pozwoli rozwijać kreatywność, samodzielność oraz innowacyjność uczniów.
„Motion your Imagination” to trzeci projekt dla uczniów klas starszych, celem którego będzie zachęcenie uczniów do nauki języka angielskiego, rozwój umiejętności językowych, informacyjno-komunikacyjnych, rozwój kreatywności oraz otwartości na inne kraje, tradycje i kultury. Projekt ten będzie trwał osiem miesięcy, uczniowie z dwunastu krajów Europy stworzą animacje oraz filmy, które wykorzystamy na zajęciach języka angielskiego.
Mam nadzieję, że te projekty zaspokoją potrzeby naszych uczniów, co sprawi, że będą się oni świetnie bawić, jednocześnie doskonaląc język angielski oraz swoje umiejętności informacyjno-komunikacyjne.


Katarzyna Melzer


kamila Moment
W ubiegłym roku szkolnym od maja do czerwca uczniowie klas VIA i VIIA naszej szkoły wzięli udział w projekcie pt. „To Declaim or Not To Declaim” realizowanym przy współpracy z inną szkołą z Polski oraz ze szkołą z Irlandii Północnej. Polegał on na poznaniu życia i twórczości trzech poetów: E.A. Poe’a, R. Kipling’a oraz M. Angelou, opracowaniu quizu, przygotowaniu prezentacji na temat wybranego poety oraz zorganizowaniu wieczorku poetyckiego.
Celem tego projektu było rozwinięcie umiejętności językowych, cyfrowych, komunikacyjnych, poznanie poetów oraz poezji angielskiej oraz amerykańskiej, rozwój kreatywności, a także otwartości na inne kraje, ich tradycje oraz kulturę.


Katarzyna Melzer

 

ql1Zespół Szkół w Makowie Podhalańskim może pochwalić się kolejnym sukcesem - Krajową Odznaką Jakości przyznaną 05.08.2019r. przez Fundusz Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie za projekt pt. „My Digital classroom” realizowany na platformie eTwinning przez wybranych uczniów klas: Va, VIIa i VIIc pod opieką nauczyciela języka angielskiego.

Projekt trwał pół roku: od stycznia do czerwca 2019. Brali w nim udział nauczyciele wraz z uczniami z różnych krajów: Turcji, Rumunii, Bułgarii, Włoch, Portugalii, Północnej Macedonii oraz Słowenii. Zakładał on przede wszystkim rozwój kompetencji językowych, cyfrowych, społecznych oraz z zakresu przedsiębiorczości i komunikacji. Uczniowie dowiedzieli się, jak korzystać z takich narzędzi jak: Voki, Canva, Story Jumper, Book Creator, Kahoot, LearningApps, Google forms oraz Padleta. W efekcie rozwinęli swoje umiejętności językowe, informatyczne, nauczyli się, jak bezpiecznie korzystać z Internetu, jak komunikować się w języku angielskim, poznali nowe kraje, ich tradycje i kultury. Efekty pracy, takie jak: gry, plakaty, zakładki, ebooki zostały udokumentowane w postaci zdjęć oraz filmów i zamieszczone na platformie TwinSpace.
Projekt okazał się „strzałem w dziesiątkę”. Uczniowie byli nim zafascynowani, dlatego w przyszłym roku szkolnym czekają na nich aż trzy nowe projekty, w których będą mogli wykazać się swoją wiedzą z różnych dziedzin oraz wykorzystać i rozwinąć swoje umiejętności językowe i informacyjno-komunikacyjne.

Katarzyna Melzer

 


 

kasia

„Developing key competences through Project-based learning” – to warsztaty doskonalenia zawodowego z cyklu Future Classroom Lab organizowane przez European Schoolnet w Brukseli w dniach 25-27 marca 2019 roku przeznaczone dla doświadczonych w eTwinning nauczycieli. Na warsztaty zakwalifikowało się 26 uczestników z ośmiu krajów: Austrii, Włoch, Irlandii, Cypru, Malty, Słowacji, Czech oraz Polski (pięć osób). Szkołę Podstawową nr 1 w Makowie Podhalańskim reprezentował nauczyciel języka angielskiego Pani Katarzyna Melzer aktywnie działająca w projektach eTwinning. Na warsztatach poruszona została kwestia kompetencji kluczowych i sposobu ich rozwijania poprzez wykorzystanie metody projektu (Project–based learning - PBL). Wspólne radzenie sobie w trudnych sytuacjach i rozwiązywanie problemów jest obecnie bardzo wartościową umiejętnością we wszystkich dziedzinach życia. PBL to tworzenie projektów, czyli wykorzystanie talentów uczniów, ich krytycznego myślenia, umiejętności współpracy w grupie, kreatywności i umiejętności planowania. Podczas warsztatów uczestnicy nauczyli się, jakie są kluczowe elementy dobrego projektu i jakie narzędzia i strategie mogą pomóc nauczycielom w dążeniu do osiągnięcia zamierzonego celu.


Katarzyna Melzer

koduj

W związku z nadchodzącą wiosną i organizowaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej II edycją Dnia Nowych Technologii w Edukacji Szkoła Podstawowa w Makowie Podhalańskim wzięła udział w akcji „Zakodujmy wiosnę z eTwinning”. Uczniowie klas piątych i siódmych postanowili zakodować wiosenne kolory, rośliny, budzącą się przyrodę, pierwszy dzień wiosny, wirtualne topienie marzanny oraz sadzenie roślinek. Wykorzystali do tego celu interpretowany wizualny język programowania - Scratch. Dzieci świetnie się przy tym bawiły a rezultaty zostały umieszczone na grupowym Padlecie znajdującym się w grupie eTwinning Live – Programowanie eTwinning. Dla wszystkich przygotowane zostały certyfikaty uczestnictwa, a dla trzech szkół za najlepsze pomysły - gadżety eTwinning.


Katarzyna Melzer

logoetwinning 300


Udział w międzynarodowych projektach na dobre stał się tradycją w Zespole Szkół – Szkole Podstawowej nr 1 w Makowie Podhalańskim. W tym roku uczniowie tej szkoły biorą udział w kolejnym projekcie eTwinning - edukacyjnym projekcie Unii Europejskiej, który za pośrednictwem Internetu i przy wykorzystaniu TIK pozwala na wymianę myśli i doświadczeń. Dzieci tym razem sprawdzają swoje umiejętności w użyciu języka angielskiego oraz różnych aplikacji i programów, np. Voki, Canva, Padlet, Prezi, Video Maker, itp.
Uczniowie ze szkół z: Turcji, Słowenii, Portugalii, Włoch, Bułgarii, Rumunii, Albanii, Macedonii i Polski poznają w ten sposób swoje kraje, miasta i szkoły. W Zespole Szkół – Szkole Podstawowej nr 1 w Makowie Podhalańskim uczniowie z klas piątych, szóstych i siódmych prowadzeni przez anglistkę –Katarzynę Melzer od stycznia tego roku pracują nad projektem My digital classroom. Uczniowie z wymienionych wyżej krajów w ramach współpracy wymieniają się doświadczeniami dotyczącymi wykorzystania narzędzi Web 2.0, a także tymi dotyczącymi codziennego życia szkolnego w swoich krajach. Pomocne w tym względzie są filmy, zdjęcia i opisy w języku angielskim umieszczane w wirtualnej przestrzeni. Portal eTwinning (www.etwinning.pl), który jest głównym miejscem dla projektu, to swoisty portal społeczności owy obejmujący uczniów i nauczycieli całej Europy, do którego powoli dołączają również kraje Afryki.
W styczniu naszym zadaniem w tym projekcie było przedstawienie siebie, naszej szkoły oraz miasta, w którym mieszkamy. Uczniowie tworzyli prezentacje na te tematy, robili zdjęcia, które później zostały zamieszczone na platformie eTwinning. Nanieśli także naszą szkołę na mapę Google, gdzie znajdują się wszystkie szkoły biorące udział w tym projekcie. Kolejnym zadaniem było tworzenie avatarów, w tym celu uczniowie wykorzystali aplikację Voki. W lutym wykonali plakaty w Canva prezentujące nasz projekt oraz promujące Dzień Bezpiecznego Internetu. Jak do tej pory projekt sprawia naszym uczniom ogromną radość i z niecierpliwością oczekują kolejnych zadań, które są zaplanowane na kolejne miesiące.
KM

Zrealizowaliśmy kolejny etap naszego projektu „My school, my town” na platformie eTwinning. Dotyczył on Świąt Bożego Narodzenia, a w szczególności tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych w naszym kraju a także w krajach, z których pochodzą szkoły partnerskie. Nasi uczniowie przygotowali dwie prezentacje na ten temat, można je obejrzeć na poniższych stronach:

https://youtu.be/coMirgmNRL4
https://youtu.be/soXjJThpDLE

Zrealizowaliśmy kolejny etap naszego projektu „My school, my town” na platformie eTwinning. Dotyczył on Świąt Bożego Narodzenia, a w szczególności tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych w naszym kraju a także w krajach, z których pochodzą szkoły partnerskie. Nasi uczniowie przygotowali dwie prezentacje na ten temat, można je obejrzeć na poniższych stronach:

https://youtu.be/coMirgmNRL4
https://youtu.be/soXjJThpDLE

DSC 0006

W tym roku obchodzimy 100-ną rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości. W związku z tym uczniowie naszej Szkoły postanowili pod kierunkiem nauczyciela języka angielskiego przygotować gazetkę w języku angielskim, która uczci ten wyjątkowy dzień . Podczas pracy nad nią uczniowie utrwalali wiadomości z historii związane z tym wydarzeniem oraz umiejętności językowe: pisanie i czytanie.

DSC 0004

W roku szkolnym 2018/2019 uczniowie naszej Szkoły będą kontynuować rozpoczęty w ubiegłym roku projekt „My school, my Town”. Projekt jest realizowany we współpracy ze szkołą partnerską z Hiszpanii oraz innymi szkołami, które dołączyły do nas: z Grecji, Wielkiej Brytanii, Turcji, Słowacji i Rumunii. Kolejne tematy w projekcie, które będą prezentowane to: nasze miasto, wydarzenia: Dni Makowa, Tydzień Kultury Beskidzkiej, Dzień Niepodległości, Boże Narodzenie oraz Wielkanoc. We wrześniu powstały prezentacje o Makowie Podhalańskim, a obecnie w trakcie powstawania są prezentacje dotyczące Dni Makowa, Tygodnia Kultury Beskidzkiej oraz Dnia
Niepodległości. Projekt zakończy się w kwietniu. W związku z tymi działaniami powstała również gazetka na korytarzu szkolnym.