logo z cieniem 2

20180419 095313

W kwietniu przedszkolaki na terenie ogrodu przedszkolnego w przygotowanych kwaterach warzywnych zasiały nasiona popularnych warzyw: marchewki, pietruszki, koperku, sałaty, rzodkiewki, buraczków. Dzieci przygotowały grządki, wysiały nasiona i lekko przysypały ziemią, delikatnie udeptując, na końcu podlały zasiewy. Przy okazji sprawdziły w praktyce swoją wiedzę o roślinach, czynnikach jakie są niezbędne dla zapewnienia im prawidłowego wzrostu.
Dzieci z uśmiechem na twarzy podziwiały swoje dzieło, obiecując, że będą dbały, aby roślinki prawidłowo się rozwijały.

Magdalena Mazur

100 0578

W ramach działań promocji zdrowego odżywiania, dzieci z grupy 5 latków przygotowały inscenizację pt."Owocowy Galimatias",
której celem było ukazanie walorów zdrowotnych warzyw i owoców i zachęcanie do ich spożywania.
Gra aktorska i "owocowo - warzywna" sceneria, przekonywały przedszkolaków do jedzenia warzyw i owoców.
Przedstawienie odbyło się przed grupą przedszkolaków w obecności rodziców i nauczycieli.
Wspólnie z rodzicami przygotowaliśmy barwne kostiumy i liczne rekwizyty oraz hasła o zdrowym odżywianiu.
Dzieci z wszystkich grup przedszkolnych mogły zaśpiewać z małymi aktorami piosenki: "Witaminki", "Na marchewki urodziny", "Małe czerwone jabłuszko". Publiczność słuchała bardzo uważnie, bo przecież każdy z nas chce być zdrowy :)

Magdalena Mazur

 31144225 10214486900781920 1025815482239811584 n

Z okazji Światowego Dnia Autyzmu w naszej szkole gościliśmy przedstawicielki Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego p. Dorotę Lurkę, p. Gabrielę Bałazy oraz p. Oliwię Jarnot. Uczniowie uczestniczyli w prelekcji, której głównym zadaniem było podniesienie świadomości społecznej na temat autyzmu. Dowiedzieli się, iż
zaburzenia autystyczne u poszczególnych osób mają bardzo zróżnicowany charakter. Nie da się jednolicie przedstawić symptomów i głębokości zaburzeń. U niektórych osób mają one wpływ na wszystkie obszary funkcjonowania, powodując zaburzenia relacji społecznych i kontaktu, trudności z podporządkowaniem się regułom społecznym ze względu na brak ich zrozumienia.
W trakcie prezentacji uczniowie mieli możliwość udziału w różnych działaniach praktycznych, które udowodniły, że „autyzm wprowadza zmysły w błąd”. Wszystkie podjęte działania uświadomiły naszym uczniom, że gdy poznasz motywy działania innego człowieka, zaczynasz go rozumieć. To jest ważne, bo wzrost świadomości często powoduje wzrost tolerancji. Nietolerancja karmi się myśleniem stereotypowym, zatem powinniśmy walczyć ze stereotypami dotyczącymi tego zaburzenia. Budujmy świadomość i tolerancję w nas samych!

20180406 111216

Dzień 6.04.2018r. w przedszkolu był dniem wyjątkowym - pomarańczowym, marchewkowym, zdrowym i witaminowym. W tym dniu dzieci przyszły do przedszkola ubrane na pomarańczowo, poznały zalety i walory marchewki - bohaterki dnia.Dzieci mogły dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy: jak bardzo jest zdrowa, że zawiera wiele cennych witamin i składników odżywczych, że korzystnie wpływa na skórę, włosy oraz wzrok. Dowiedziały się również, że można z niej zrobić dżem, sok a także upiec marchewkowe ciasto. Ten "bardzo zdrowy, pomarańczowy dzień" wypełniony był zabawami przy piosenkach o marchewce, pracami plastycznymi oczywiście o marchewce, chrupaniem surowych marchewek, a także próbowaniem marchewkowego soku. Na koniec odbyła się super marchewkowa sesja zdjęciowa z marchewkami w roli głównej. Był to dzień, w którym wszyscy dobrze się bawili i marchewkę polubili! Dzięki takim działaniom prowadzonym już od najmłodszych lat rozbudzamy u dzieci zainteresowanie własnym zdrowiem, potrzebę prawidłowego odżywiania się i rozróżniania produktów warunkujących zdrowie.

Magdalena Mazur

20180323 101910

Zajęcia otwarte dla rodziców to jedna z form współpracy przedszkola z rodzicami, w czasie której mają oni okazję zapoznać się ze sposobami pracy dydaktyczno - wychowawczej, możliwość obserwacji swoich pociech podczas zajęć, ich aktywności, koncentracji uwagi, posiadanych wiadomości i umiejętności jak również umiejętności współpracy w zespole. Dzieci z niecierpliwością oczekiwały wizyty rodziców, a podczas zajęć każdy starał się zaprezentować jak najlepiej przed swoją mamą, która w tym dniu odwiedziła przedszkole. Również rodzice chętnie i czynnie uczestniczyli w proponowanych formach działalności, dając wyraz swojemu zainteresowaniu i zaangażowaniu w zajęcia. Na zakończenie wszyscy wspólnie wykonali pracę plastyczną, która ozdobiła korytarz przedszkolny, oraz każdy uczestnik otrzymał odznakę "Zdrowego przedszkolaka", ponieważ zdrowie i zdrowe odżywianie było tematem przewodnim zajęć. Warto podkreślić, że podczas zajęć panowała miła i przyjazna atmosfera, która zintegrowała grupę. Starajmy się zatem dbać wzajemnie o jak najlepszą współpracę wszystkich ważnych osób w życiu naszych dzieci, właśnie dla ich dobra. Razem - niech to hasło wskazuje nam dorosłym miejsce i funkcję, jaką pełnią osoby znaczące wobec dziecka.
Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom za przybycie i wspaniałą zabawę.

Magdalena Mazur

20180314 082339

W naszym przedszkolu gościliśmy bardzo ważnego gościa, panią doktor M. Łysiak, mamę Dorotki, która uczęszcza do naszego przedszkola do grupy 5 latków.
Celem spotkania było propagowanie zachowań prozdrowotnych czyli: zdrowego odżywiania, korzystania z ruchu na świeżym powietrzu, uprawiania sportu oraz dbałości o czystość i higienę osobistą. Pani doktor w sposób bardzo ciekawy i interesujący, na podstawie piramidy zdrowia wykonanej przez przedszkolaki, przypomniała o konieczności spożywania zdrowych produktów oraz wszelkich witamin niezbędnych dla rozwoju organizmu. Dzieci zgadywały jakie witaminy ukryły się w niektórych owocach i warzywach, a także czego należy unikać, aby być zdrowym. Spotkanie przebiegło w miłej atmosferze, a mali uczestnicy wykazali się dużą wiedzą na temat zasad zdrowego odżywiania się.
Dziękujemy serdecznie za spotkanie, cenne rady pani doktor zapewne zostaną na długo w pamięci przedszkolaków.

Magdalena Mazur

img 20180328 113641

Jak, co roku uczniowie naszej szkoły wzięli udział w organizowanym przez Dom Kultury i Miejską Bibliotekę Publiczną, Gminnym Konkursie Plastycznym „Wielkanoc w tradycji polskiej”. Prace konkursowe oceniane były w dwóch kategoriach: malarstwo i rysunek oraz formy przestrzenne i w czterech grupach wiekowych - przedszkole i klasy 0, klasy I-III, klasy IV-VI, klasy VII i gimnazjalne.
28 marca 2018 odbyło się uroczyste wręczenie nagród połączone z otwarciem wystawy prac, którą można odwiedzać w siedzibie Domu Kultury do 18 kwietnia b.r.

A oto nazwiska laureatów:
- kategoria malarstwo i rysunek:
Martyna Dyrcz – II miejsce,
Jakub Bryndza – III miejsce,
Nikola Staszel – wyróżnienie,
Filip Jurkiewicz – I miejsce,
Edyta Kubasiak – II miejsce,
Antoni Trybała – III miejsce,
Laura Gierat – wyróżnienie,
Wiktoria Matuszewska – wyróżnienie,
Antonina Hojda – I miejsce,
Emilia Antosiak – II miejsce,
Kalina Mazur – wyróżnienie,
Martyna Włodarczyk – wyróżnienie,
Paweł Stasik – I miejsce,
Natalia Sobczuk – II miejsce.


- kategoria formy przestrzenne:
Lena Bernacka – I miejsce,
Lena Bogdanik – III miejsce,
Antonina Rak – I miejsce,
Angelika Adamek – II miejsce,
Jagoda Reczek – wyróżnienie.

Gratulujemy zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów!

krzyz

„Święto Wielkiej Nocy to czas otuchy i nadziei.
Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa i w siłę człowieka".

Życzymy, aby Święta Wielkanocne przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość. By stały się źródłem wzmacniania ducha. Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie, napełni Was pokojem i wiarą, niech da siłę w pokonywaniu trudności i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość.

Dyrekcja Zespołu Szkół

screen2

W marcu b.r. Zespół Szkół w Makowie Podhalańskim przystąpił do programu eTwinning, gromadzącego szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko), współpracujące ze sobą za pomocą mediów elektronicznych (eTwinning to również doskonalenie zawodowe nauczycieli). Program ten zgromadził już niemal 400 tysięcy nauczycieli ze 160 tysięcy szkół, którzy łącznie pracują przy ponad 50 tysiącach różnorodnych projektów rocznie.
W ramach tegoż programu nasza szkoła realizuje anglojęzyczny projekt p.n. „My school, my town”, który został przygotowany na rok współpracy pomiędzy naszą szkołą, a szkołą partnerską znajdującą się w hiszpańskiej Katalonii. W projekcie będą brać udział uczniowie z klas V i VI z naszej szkoły oraz uczniowie z klas V ze szkoły partnerskiej. Do realizacji projektu zostały zaproszone również szkoły z Rumunii i Turcji. Celem projektu jest wymiana informacji dotyczących uczniów (zapoznanie się), ich szkół (organizacji pracy), miast i regionów, a także ważnych wydarzeń mających miejsce na terenach objętych realizacją projektu. W rezultacie projekt ten usprawni umiejętność jego uczestników w zakresie posługiwania się językiem angielskim oraz umiejętności w zakresie TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne).

 

Katrzyna Melzer

Sierpień 2018
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31