logo z cieniem 2

20161102 132501

W mijającym roku szkolnym 2016/2017 w ramach języka angielskiego, postanowiłam objąć innowacją pedagogiczną oprócz 4-5-latków („Angielski od najmłodszych lat”) także uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej. Innowacja „Magiczne rączki” zakładała wykorzystanie uzdolnień plastycznych uczniów w procesie kształtowania umiejętności językowych. Jak wiadomo dzieci są ciekawe świata i poznają go w dużej mierze poprzez zabawę. Na zajęciach dzieci tworzyły różnego rodzaju prace plastyczne z języka angielskiego, utrwalając w ten sposób poznany materiał oraz ucząc się nowego słownictwa i zwrotów. Nauka języka angielskiego w takiej formie stanowi zatem nową pasjonującą przygodę, ukazującą piękno języka angielskiego oraz kultury krajów anglojęzycznych. Wyobraźnia dzieci oraz ich kreatywność to rzecz nieograniczona i nie zawsze w pełni wykorzystywana w procesie nauczania. Pracując z małymi dziećmi trzeba jak najbardziej angażować te cechy w proces nauczania. Nauczyciel powinien pełnić rolę inicjatora i koordynatora zabaw, co czyni zajęcia ciekawymi i atrakcyjnymi dla uczniów.


Podsumowując, ideą, która przyświecała tej innowacji było wykorzystanie zmysłów plastycznych, zdolności językowych i wyobraźni uczniów. Realizując tą innowację, nauczyciel mógł rozwijać u dzieci całą gamę kompetencji ogólnych takich jak: wiedza, umiejętności, uwarunkowania osobowościowe i umiejętności zdobywania oraz przyswajania wiedzy. Zaproponowane metody i techniki pracy użyte zostały do wprowadzania, utrwalania i testowania nowego materiału. Nauka tworzenia np. map mentalnych, ułatwiała i urozmaicała proces myślenia oraz absorbowania wiedzy.

Katarzyna Melzer

Wrzesień 2018
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30