logo z cieniem 2

W dniach 17 – 19 maj wszystkie klasy szóste ruszyły w Polskę, by poznać i zobaczyć miejsca związane z początkami naszej państwowości.
Pierwszy dzień spędziliśmy w Biskupinie, gdzie mogliśmy zobaczyć osadę związaną z kulturą łużycką. Gród w Biskupinie jest jednym z nielicznych stanowisk archeologicznych w Polsce zawierających pełnowymiarowe rekonstrukcje wału obronnego, falochronu, bramy, ulic i budynków mieszkalnych. Oprócz tego w osadzie prowadzona jest hodowla zwierząt w takich warunkach, jak odbywało się to tysiące lat temu.
Wieczorem dotarliśmy do miejsca naszego noclegu – pięknie położonego hotelu nad Jeziorem Białym w Skorzęcinie. Odpoczywaliśmy rozkoszując się wspaniałym zachodem słońca na plaży.

Drugi dzień spędziliśmy niezwykle intensywnie. Pierwsze popłynęliśmy promem na wyspę Ostrów Lednicki. Jest to największa z pięciu wysp na jeziorze Lednica, prawdopodobne miejsce Chrztu Polski. Na wyspie znajduje się stanowisko archeologiczne oraz od 1969 roku Muzeum Pierwszych Piastów.
Następnie zwiedziliśmy Wielkopolski Park Etnograficzny w Dziekanowicach i pojechaliśmy podziwiać Gniezno. Najpierw odwiedziliśmy Muzeum Początków Państwa Polskiego. Samo miasto zachwyciło nas piękną katedrą i przede wszystkim słynnymi Drzwiami Gnieźnieńskimi, wspaniałym zabytkiem romańskiej sztuki odlewniczej z historią świętego Wojciecha.
Ostatni dzień naszej wycieczki spędziliśmy w Poznaniu. Zwiedziliśmy każdy zakamarek najstarszej katedry w Polsce na Ostrowie Tumskim, potem pospacerowaliśmy po starówce oglądając wspaniałe kamienice. Następnie nadszedł czas na obejrzenie Fary, czyli Kolegiaty Poznańskiej. O 12:00 obowiązkowo musieliśmy zobaczyć najsłynniejsze w Polsce koziołki. Zwiedzanie zakończyliśmy spacerem na wzgórze zamkowe.
Wycieczka dostarczyła nam wielu ciekawych informacji i na pewno równie wielu wzruszeń.